09 december 2009


NEDRÄKNING





Bild: Martha Stewart

9 december...lika regnigt, grått och mörkt. Börjar faktiskt längta lite, lite efter snön nu. Den hör ju liksom julen till. Bara det blir lite vitt till självaste julafton så är jag nöjd. 

Igår blev det pepparkaksbak härhemma, julskivan på högsta volym och lite spetsad glögg under tiden vi kavlade och gjorde pepparkaksfigurer. Lite mysigt var det allt & roligt att pyssla lite för att behålla traditionerna och skapa lite julstämning :-) och extra roligt att vi bakar pepparkakor, trots att vi inte har några barn. Vuxna kan också göra pepparkaksgubbar, renar, älgar, dalahästar och allt vad det blev igår :-)

Efter en lång dag på jobbet och en dimmig bilfärd hem så kikade jag förbi missionshuset där M idag byggt en trappa/trädäck till sidoentrén! Det blev verkligen superfint, är jättenöjd och nu läääängtar vi tills vår ytterdörr kommer nästa vecka!

Igår städade jag även ur den stora salen och vi har även monterat upp stora "HOME"-bokstäver på väggen. Julstjärnorna lyser jättefint och det verkar som om vi hinner bli klara till jul och att vi kan fira juldagen där! På söndag ska vi ut och leta efter den stora granen :-) 

Imorgon jobbar jag halvdag sedan tar jag tåget till sthlm för att möta upp C. Ska besöka huvudkontoret och ev spana in vårkollektionen. Efter det har vi utbildning i en galleria för ett nytt jeansmärke vi ska få till butiken. Sen har vi hotellövernattning och frukost innan C har tåget hem. Själv har jag tagit ledigt på fredag så jag stannar i storstan och möter upp M. Vi tänkte göra en 2-dagars med shopping, julmarknad, middag och skämma bort oss på hotell :-) LOVELY! Jag har bokat nya, trendiga Clarion Hotel Sign. Ser fram emot att bo där & även ta del av all inredning och design.

Tanken är oxå att få med oss lite badrumsdetaljer hem, men vi får väl se hur mycket vi hinner och vad som får plats i bilen påvägen hem ;-)

Nu är det dags att släcka lampan och krypa ner! Har en lång dag framför mig imorgon...

M


Inga kommentarer: