15 december 2009



EGET JULGODIS





bilder lånade från Dansukker



Förra året vid den här tiden så var jag riktigt flitig och duktig och bakade eget julgodis, som dessutom blev enormt uppskattat till julbordet. Önskar att jag hade lika mycket tid och inspiration även i år.

Men har gett mig den på att jag SKA göra eget julgodis även i år, men får välja ut några favoriter och några enkla varianter som inte kräver så mycket tid :-) Kollat in massa mumsiga recept på dansukker, kika in där du med vettja. Det finns massor av recept på julbröd, julgodis, julmat och allt annat som det snart är dags att plocka fram.

Just nu snöar det rejäl utanför fönstret och det har snöat hela natten, så imorse när jag vaknade så hade vi nog närmare 1 decimeter snö!!! Har faktiskt redan varit ute och skottat 2 ggr. Äntligen så blev det lite vinter och juligt ute.

I söndags på luciadagen var vi ute i skogen och letade julgran och efter lite traskande så hittade vi DEN! Helt perfekt. Vi trodde att vi skulle ha svårigheter att få tag på en tillräckligt hög & stor gran men det visade sig att när vi kom in med den i stora salen så tog den i taket :-) Så vi fick kapa till den lite så att den passade.

Just nu är jag på jakt efter julgransbelysning och massor med kulor att klä den med, och jag gissar att det kommer att gå åt en hel del :-)

Dagarna går galet snabbt nu, hinner inte med riktigt. Hade några fantastiskt härliga dagar i stockholm, på torsdagen mötte jag upp C och hälsade på huvudkontoret mitt i city, sen blev det mingel och utbildning hos Lee. Superbra & Inspirerande! Längtar tills vi får börja sälja deras varor i butik. Hotellrummet var väl inte det lyxigaste men det dög för en natt. På fredagen blev det hotellfrulle och sen strosade jag runt lite på stan innan M kom ner och mötte upp mig :-)

Vi tog en julshopping hela dagen, checkade in på hotellet Clarion Sign och landade på rummet med en flaska vin :-) Duschade och fixade oss, kollade Idol-finalen med ett glas rött i handen och sen gled vi ner till hotellets fina restaurang Aquavit Raw & Grill bar, där vi åt 2-rätters och drack ett glas vin samtidigt som det var en DJ där som livade upp kvällen!

På lördagen blev det ännu mera julshopping på stan och även julmarknad i Gamla Stan samt lunch på mysiga restaurangen Kryp in. Hade inte handlat en enda julklapp innan jag kom till stan, och efter 2 dagar där så är mer eller mindre alla klappar klara! SKÖNT! Hann även shoppa lite till oss själva ;-) Kunde inte riktigt låta bli att hålla i pengarna...

Kan verkligen säga att vi fick uppleva julhysteri och tokshopping, kan inte minnas sist jag såg så mycket folk! Så det känns som om jag är härdad för vår julhandel härhemma som säkert når sin topp och hysteri i helgen då jag jobbar ;-)

Har du handlat klart dina klappar?


Ha en bra dag i snövädret!

Kram M


Inga kommentarer: