10 augusti 2009

s ö t s a k






Bjuder på några härligt glassiga bilder så här på kvällskvisten :) Kanske för att jag just mumsat i mig en daimstrut efter maten och tyckte att jag var sååå värd den idag.

Annars då? Jo....

Måndag den 10 augusti....jisses vad fort det går. Idag märktes det verkligen att det börjar gå mot hösten, regnet och åskvädret bidrog till att det blev riktigt nattsvart ute tidigt på kvällen.

Känner mig inte riktigt klar med sommaren än, vill gärna hinna med en liten solsemester snart, samtidigt som jag kan komma på mig själv att längta till mysiga hösten med stickade tröjor, levande ljus, brasa, dricka te, plocka svamp och allt annat som hör till.

Idag har jag jobbat i butiken och det har gått riktigt bra trots ett litet strömavbrott och att jag jobbade helt ensam i 3 timmar. Trött när jag sätter mig i bilen för att åka hem, speciellt när regnet bara öser ner på rutan. 

Men sen landade jag hemma och middagen stod på bordet :) Å sen fick jag avrunda kvällen med daimstruten, glass är bland det bästa jag vet :) Är en riktig glassoman och skulle inte vilja leva utan det.

För övrigt så var helgen bra, hade en ledig helg men ägnade hela lördagen åt pappersjobb inne trots det fina vädret och igår gjorde vi några handtag i siljansros. Jag klippte häcken med en häcksax så att jag blev totalförstörd i armarna :) Inte van. 
M har pysslat lite däruppe under dagen idag och hunnit få dit mer sockel, trösklar och målat några hyllplan. Skönt att det händer lite där igen.

Nä nu faller mina ögon ihop snart, dax att entra sängen. Imorgon en ny jobbdag sen "ledigt" i tre dagar då det ska göras andra jobb :) 

Sov Sött.

Kram


1 kommentar:

Ida sa...

Hösten ja.. Med stickade tröjor, te och massa värmeljus, visst kommer det bli underbart (:

Hälsningar
Ida