04 augusti 2009



G ö t e b o r g




bilder: privata

Helgen i Göteborg är över och vi är åter på plats hemma i Viche igen med allt vad det innebär. Vad skönt det är att göra en sån där avstickare ibland, lite spontant och bara dra iväg och göra något skoj! Händer alldeles för sällan, men samtidigt så kostar det ju en slant oxå.

Jag bloggade ju från bilen påväg ner och vi var nere i Gbg på lördag eftermiddag. Gick lätt att hitta parkeringsplats nära hotellet och när vi kom där med väskorna för att göra entré till hotellet så var det lite kaotiskt precis utanför, det var fotografer, människor och vakter ÖVERALLT. Ganska snabbt insåg vi att det inte var för vår skull dom var där ;-) utan det måste ha varit för U2. Vi insåg oxå rätt snart att de måste bo på samma hotell som vi skulle bo på och det gjorde ju inte saken sämre.

Sprang på stan en sväng innan vi kunde få tillgång till rummet, klantig som jag alltid är så hade jag råkat spilla kaffe på min klänning under resan ner + råkat satt mig i ngt så att det även var fläckar bak på klänningen. Så vi började göra stan för att leta ny outfit till mig, efter lite strul så hittade vi till Bik Bok och jag hittade mig en outfit. Sprang in på H&M och låtsas provade lite grejer men i själva verket bytte jag om till mina nya, rena kläder :)

Sen sprang vi till hotellet, checkade in i vårt deluxerum som var fint men luktade ofantligt mkt rök. Hade bokat rökfritt rum men kändes inte som ngt läge att klaga, då hela hotellet verkade fullbelagt. Ut på stan, hittade ett lungt och mysigt ställe strax bredvid hotellet, en medelhavsrestaurang som hette Caleo. Tog plats på uteserveringen och beställde in mat & dricka. Maten var sagolik och vinet likaså och dessutom trevlig personal. SÅ nu har vi hittat ett favvoställe i Gbg :-) Dit återvänder vi. 

Efter det så sprang vi hem, tog en dusch, bytte om och sen promenerade vi mot Ullevi. M köpte en U2 T-shirt och en massa öl, har nog aldrig sett honom så taggad och laddad inför ngt. Vi fick toppenbra platser och lyssnade på förbandet Snow Patrol, riktigt duktiga. Ullevi fylldes till max och U2 kom in på scenen. Scenen som även kallas "The Claw" var enorm och hade massa snygga effekter. Plötsligt kändes Ullevi inte så stort ändå eftersom man kom så nära scenen. Vädret visade sig från sin bästa sida och vi fick en toppenbra konsert. Efteråt hade vi tänkt festa natten lång och försöka få se en skymt av bandet på hotellet, men vi hamnade på Mcdonals istället och åt nattmat :-) Fick senare se att U2 redan lämnade stan samma natt.

Dagen därpå sov vi ganska länge, alltid lika skönt i hotellsängar. Skyndade oss att använda badrockarna och tofflorna som fanns på rummet och sen blev det hotellfrukost. Smarrigt och lyxigt. En verkligt bra start på dagen. Sen blev det stan i några timmar, handlade b la lite på NK, drack gott kaffe på ett mysigt kaffe, handlade saker på GRANIT, åt lunch på Avenyn. Hade tänkt hinna med Liseberg, men det blev aldrig tid för det. Tog sen bilen hemåt och landade hemma vid 22-tiden.

Trötta men nöjda över en lyckad helg!

Bilderna ovan är tagna med min mobilkamera, inte den bästa skärpan. Men vågade inte släpa med systemkameran in på konserten.


Inga kommentarer: