25 augusti 2009


h ö s t




Bilder från H&M och Ellos/Zara Home

Visst är det lite mysigt med höst? Även om sommaren är min favorit av årstider så kan jag inte låta bli att tycka om hösten med allt den för med sig. Just nu sitter jag och drömmer mig bort bland stickade filtar, rutiga mönster, tjockare textiler och mysiga kuddar. 

Har hittat massa fint på H&M:s shop som jag tänkte klicka hem. Kuddarna kommer passa finfint härhemma nu till hösten. Tänkte fokusera på att förändra med textiler och detaljer istället för att göra större ingrepp. Det känns som om hösten härhemma kommer att gå i mycket svart, grått och silver och självklart vitt :-)

Kikar även efter lite lampor, framförallt taklampor. Behöver ny i köket och i vardagsrummet där det just nu bara sitter en ljuskrona för levande ljus. Vi får se vad det blir, just nu kollar jag mest läget och utbudet.

Ellos har börjat sälja heminredning från Zara Home, där hittade jag bland annat kudden längst ner, visst är den snygg? 

Jag har även mitt upp i allt annat (som om vi inte hade nog med projekt att göra) kommit på att jag ska göra om gästrummet på nedre plan och göra ett arbetsrum/kontor istället. Känns rätt onödigt att ha ett gästrum stående som bara används ibland och vi kommer att ha 100 ggr mer nytta av ett arbetsrum som rymmer förvaring, papper, pärmar, dator, symaskin och allt annat. Och självklart ska det bli ordning & reda och ett snyggt resultat :-)

Nu har middagen för längesen kallnat och jag har väntat på mitt middagssällskap i flera timmar. Vet inte vad som hänt med vårt samboliv...ser knappt skymten av varandra. Har i alla fall haft våra kissar här på besök i några dagar och det har varit supermysigt.

Nu ska jag krypa upp i soffan och kika i nya numret av Plaza Interiör som dessutom fått en helt ny look, me like! och kanske får jag snart äta middagen oxå!? :-)

Ses!



1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag tyckte ju att den där nallen från HM var så underbar! Här smyger det också in lite mörkare detaljer, fast sommarälskande som jag är, så hävdar jag att det inte beror på att hösten skulle vara i antågande...