14 juli 2009


t j e j k v ä l l  &  t i s d a g s k u l 

skor från Asos


Tisdag men inte vilken tisdag som helst! 

Under sommaren i Rättvik så heter tisdagarna "TISDAGSKUL" och det innebär mycket folk på gatorna, loppis och försäljning, aktiviteter och fest. 

Just denna tisdag ska vi ha tjejkväll med mat, musik och vin och sen utgång. Tyvärr så lockar inget av banden för kvällen, The Poodles eller Björn Rosenström, inte direkt några jag brukar lyssna på men det får duga ikväll :-)

Ska strax hämta upp G från bussen, sen blir det en glass och runda på tisdagskul innan det är dags att åka hem och förbereda inför kvällens bravader. 

Imorse var jag hos frisören, hade förväntat mig en stor förändring med både klipp, färg och slingor men det slutade med endast en klippning och som alltid så känns det som om frisörerna tar mycket mer på längden än vad de ska. Så nu har jag helt plötsligt page...inget jag gillar men var ju tvungen att kapa av de slitna topparna :-) Håret växer väl ut nån gång igen...

Är inte på något vidare partyhumör utan är rätt trött och arg, men vet inte alls varför. Kanske är håret??? Hoppas att humöret svänger fort när jag träffar tjejerna! 

Igår var det butiksjobb hela dagen, mycket att göra så tiden gick fort trots lång dag. Fick middag i missionshuset när jag kom hem och M hade målat hallen vit. Fint.

Nä nu skiner solen, jag ska slänga på mig något sommarlätt och sen ta bilen och möta upp G! 

Ha en skön tisdag!

Kram M


Inga kommentarer: