30 juli 2009


och regnet det bara öser ner...




bilder från Sköna Hem


Här kommer lite fina bilder lånade från Sköna Hem. Smakfullt inrett landställe med snygga möbler, färgskalor och detaljer. Me like :) Gissa OM jag längtar efter att få göra om och inreda lite härhemma och i vårt andra hus. Det riktigt kliar i fingrarna!

Tiden springer ifrån mig och det känns som om sommaren mer eller mindre regnar bort, men samtidigt gör det mig inte så mycket. Visst, det är väl aldrig roligt med regn, och speciellt inte när det är ihållande, varje dag. Tycker mest synd om alla som har eller har haft semester, de få soliga dagarna på stranden måste gå att räkna på handen? (oj det rimmade ju... :-)

Jag har jobbat hela juli både med företaget och i butik. Det har varit superskoj och även om det blir helt ofantligt långa dagar med lite fritid så har det funkat riktigt bra! Älskar ju kläder och det är riktigt roligt att få arbeta i den miljön :-) Tyvärr blir det lite dyrt bara, har genast fått upp ögonen för shopping igen...och återfått mitt begär och behov av kläder, smink & grejer!

Vad har annars hänt? Hmmm....måste tänka efter en stund....

Varit tokförkyld och lite småsjuk länge nu, å det går inte riktigt över. Jobbigt. Beror säkert på att jag omger mig med så mkt folk på dagarna, pengar, kläder å damm...? Tog för vana att ta en liten virrepinne varje kväll för att bli kvitt den envisa förkylningen å för en stund så tror jag att det funkade. Men sen tog förkylningen om igen :( 

Ingen blir gladare än jag när jag är helt kry igen...

Annars då....jo...

Vi har renoverat lite mer i missionshuset, det visade jag lite bilder på förut. Inte hänt så mkt mer där, har knappt hunnit sätta min fot där. Men hallen nere är målad och dörrarna är målade, det blev superfint. Tack svärfar Arne! Nu ska det på dörrhandtag och inredas lite. Köket nere är så gott som klart. Jag köpte strömbrytare på Clas Ohlson som elektrikern satt dit, det blev fint! Sen har även rörmokaren varit på plats och kopplat vattnet. Vi hämtade även ett gammalt köksbord hemma hos min mor & far som får duga som matplats i det lilla söta köket. 

Ska på IKEA för att inhandla lite belysning, bestick, glas, tallrikar och annat som hör köket till. TACK gode gud för att IKEA finns, där finns lösningar på allt :)

Annars har vi hunnit med lite fester, middagar och annat mys på hemmaplan. 

Har varit ledig tis + ons denna veckan vilket nog var tur eftersom det är Classic Car Week här i Rättvik hela veckan, vilket innebär turistinvasion, raggarinvasion och avgaser till tusen. Det är bilar ÖVERALLT och tält och husvagnar i varje hörn. Mataffärerna är tomma på varor, gatorna fulla av skräp och man vet inte riktigt vilken veckodag det är eftersom det är lika mkt folk och trafik ute dag som natt. Men samtidigt så är det skoj med turister, besökare och att det händer något i den lilla byn :) I tisdags var det den stora cruisingdagen, vi var ute på kvällen för att kolla läget men blev inte så långrandiga. 

Igår kväll var vi på Jöns Andersgården med M:s kusin & man för att kolla in ett lokalt band och sen käka lite. Mysig onsdagssysselsättning.  

Vi har även hämtat biljetter till U2-konserten på Ullevi på lördag! Fick tag i några på blocket och hade sån tur att det var en kille från Mora som sålde dem. Så nu bär det av till Göööötebooorg tidigt på lördag morgon. Vi hade tänkt bädda och sova i bilen, men blev lite bekväma och bokade fint hotellrum istället :) Konserten är på lördag kväll och kommer säkert att bli något utöver det vanliga och dessutom är U2 M:s största idoler. På söndag ska vi gå på Liseberg och försöka våga oss på att åka lite roliga "karuseller". Ser fram emot en rolig helg!

Imorn är det fredag (igen), har en lång jobbdag framför mig. Men sen är det kväll och packning som gäller. Götet å U2, here we come ;)

Nu är det väl snart sovdags? Har i alla fall uppdaterat lite här på bloggen nu...ska försöka bli bättre på att uppdatera med fler lägesrapporter.

Hej så länge!

Kram 


Inga kommentarer: