28 september 2010


DET HÄNDER GREJER!



Hej på er!

Som ni kanske märkt så duggar inte inläggen tätt direkt...det har liksom inte riktigt funnits någon tid att ens kika in på bloggen den senaste tiden. Men nu kikar jag in en snabbis, och känner mig nästan skyldig att göra ett litet inlägg och visa att jag lever!!! :-)

Det händer mycket just nu...minst sagt! Främst på jobbfronten. Inne på min 8:e dag i rad idag...

Fått en ny tjänst som BC i butiken! Gjort min 2:a dag idag och har en känsla av att när "nybörjartiden" är över så kommer detta bli jättekul och jättebra! Men har det rätt tufft de närmaste dagarna, veckorna och kanske månaderna. Mycket nytt att tänka på och lära sig som t e x löner, schemaläggning, planering, aktiviteter, personalansvar, budget, analyser och en massa annat.

Närmast på tur står BR som är en analys/rapport om mål och fokus på detta år och nästa år. Imorgon är sista dag för inlämning och jag har knappt börjat än. Så imorgon blir det att sitta HELA dagen med detta så att det blir klart! Sedan ska jag presentera detta på ett möte i Sthlm om en vecka inför massor av folk! Jag har gett mig den på att jag kommer att fixa det gallant :-)

Samtidigt så gör jag så mycket jag hinner för företaget & i livet som sambo och hemmapysslare. Stackars M får ta många puckar på hemmafronten just nu - allt från städning, tvätt, laga mat, handla, ta hand om tomten och annat praktiskt.

För övrigt så har vi hittat vår hyresgäst till lägenheten i missionshuset, han flyttar in i mitten av oktober! Känns skönt att ha fått det klart. Bara några detaljer kvar att fixa där.

På torsdag åker vi till Sthlm för att hämta hem vår "nya" bil :-) Tar tåget ner tillsammans och utför köpet därnere. Vi håller oss fortfarande till samma märke och till samma färg dvs BMW och svart :-) Men däremot blir det en betydligt större, tyngre bil som funkar bra på vintern! Me like :-)

Linda & Micke kom in till jobbet idag, härligt att de äntligen flyttar upp! Hoppas vi får massa tid att ses framöver :-)

För övrigt händer inte så mycket annat skoj just nu, utan tillvaron kretsar bara kring jobb! Och så får det bli ett tag till :-)

Jag & M har även haft en weekend i Sthlm nyligen, med hotelllyx, shopping, middagar ute och bara tagit hand om varandra & firat jobb så klart!

För den som har tid och lite ledighet så är det Rättviks Marknad i helgen, själv vet jag inte om jag hinner göra något besök där.

Dags att ta hand om mig själv lite, och kanske har jag en sambo som kommer hem snart och umgås? Tro det eller ej, men jobbet får vänta tills imorgon. Är på tok för trött för att skriva ihop något bra just nu. Nya tag i morgon helt enkelt :-)

Målet är att hinna med en morgonpromenad också, kan inte minnas sist jag var ute i friska luften och rörde på mig! Det kommer bli en bra kickstart på den intensiva och effektiva morgondagen!

Tjing Tjing!

Kram Mia

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
vad kul att du har fått nytt jobb!
Behöver du hjälp med schemaläggning , löner mm
besök gärna www.resursbokning.com
så hjälper vi dig