24 juli 2010


SEMESTERTIDER


Gammal bild lånad, men minns inte från vart.

Hej på er!

Man kan lätt säga att det var ett tag sedan det kom ett blogginlägg från mig, och mycket beror på att det varit full rulle om dagarna och det har varken funnits tid eller ork för bloggen. Vi får se hur mycket tid det blir framöver.

Den senaste tiden har bjudit på tisdagskul med tjejerna, bröllop, jobb, jobb & jobb på alla håll och kanter.

Idag jobbade jag min sista dag innan semestern! Hade ju en semestervecka tidigare då vi var på Rhodos och nu är det alltså dags för del 2 av semestern. Härligt och riktigt, riktigt välbehövligt känns det som. Är toktrött i knopp och kropp och hade nog inte orkat med många dagar till i samma tempo. Så tack & lov, semestern du är SÅÅ välkommen :-)

Första veckan på semestern kommer till största del ägnas åt att måla rödfärg på missionshuset, ställningen är redan på plats, ena gaveln är redan borstad och takfoten redan grundad. Imorgon ska vi börja färdigstryka takfoten och undertaket. För övrigt tänkte jag försöka hinna med att ta hand om vår "trädgård" härhemma och försöka få fint på tomt och planteringar.

Vi får väl se hur bra det går, var på Plantagen en sväng idag för att hitta ersättare till våra totalt förvuxna och dassiga penséer som stått sig sedan tidig vår, men hittade ingen värdig ersättare, så än så länge står penséerna kvar (eller rättare sagt halvligger i lådorna).

På schemat står också morgonpromenad VARJE morgon under mina 2 veckors semester. Det är ett måste och det ska bli underbart skönt. Var redan ut imorse innan jobbet och det var verkligen såå skönt! Idag inhandlades dessutom nya, snygga skor så promenaderna blir extra roliga :-) Denna veckas slarv med frukost, mat, sömn, motion och med karamellkungen som bästa vän, är snart ett minne blott. Peppad som aldrig förr, så ska jag ta hand om mig själv och min kropp och målet är att vara utvilad och pigg när jag återvänder från semestern!

Annars är v.31 alltid den "största" veckan här i byn med tokmycket folk, bilar, cruising och rockabillystämning. De veckan kommer att innehålla konsert, cruisingkväll med partaj med vänner & bekanta, dop och en massa annat. Förhoppningsvis är vi klara med målningen tills dess, så det är bästa att pensla så det ryker nu!!!

I morgon efter morgonpromenixen sätter vi igång med målningen och hoppas vädret visar sig från sin bästa sida. På kvällen har vi bjudit hit min vän L med familj för lite grillning och mys. Måste fira att de är så modiga och duktiga att ta steget fullt ut och flyttar "hem" :-) Ska bli supermysigt att ha dem närmare, till och med i samma by!

Nu delar jag & älskling på en flaska vin och halvsover i varsinn ände av soffan, känns som fredagkväll nästan, men sen är det oxå semester snart. Lovely! Efter jobbet idag så hann jag äntligen förbi svärmor och säga hej, lilla L var oxå där och jag hann rensa ur en säck i källaren med gamla urväxta kläder i stl XS som jag aldrig mer kommer att komma i och gav dem till henne. Det verkar som om det mesta passade oxå :-) Roligt!

Hann också mysa med mina älskade kissar. Gissa OM jag saknar dom!? Fy, det var verkligen evigheter sen jag såg dem. Både Pip & Leo verkar må bra, men det är galet tråkigt att man inte hinner med att se dom oftare eller ta sig tid för dom. Ännu en sak jag bör bli bättre på under semestern, umgås med mina nära & kära och ta vara på tiden.

Sa till M häromdagen; att vi borde göra en lista över vilka vi bör hälsa på/träffa, för det är en hel del som vi sällan ser och som vi känner att vi inte riktigt har tid för. Listan kan göras ganska lång...

Nu ska jag fortsätta njuta av soffan, raggsockorna och den nya, sköna randiga oversize-tröjan från Sisters. Mmm, för FY vad kyligt det känns ute. Brrrr, nästan lite höstigt.

I morgon är en ny dag, och en LEDIG dag :-)

KRAM!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria!

Vill bara tacka för kläderna till dottern, har väl sällan sett en SÅÅÅ lycklig tjej!

Kram N