05 september 2009


blåbär, brasa & levande ljus

Lyktorna på bilden kommer från GRANIT och jag har äntligen ett par av modellen till vänster. De tänds flitigt på kvällarna nu!

Idag har jag haft en riktigt lugn, skön och ledig lördag! Även fast jag vet att det finns tusen saker att göra och bocka av på listan så har vi inte gjort så mycket idag. Ställde inte ens klockan imorse :-) Skönt att ha en dag ibland och "bara vara". 

Har strosat runt i lite butiker, tog en fika på café (händer på tok för sällan, men det är ju SÅ mysigt). Sen har vi tagit hand om våra stackars blommor vid missionshuset och plockat upp alla äpplen som trillat till marken och lagt i sopsäckar. Har även pysslat lite hemma och plockat ihop lite. Nu har jag precis hällt upp ett glas rött och landat i soffan :-) 

Snart ska det lagas lite middag, ikväll blir det enkelt och lättlagat, varken jag eller M är särskilt hungriga. Det blir färsk pasta (fyllda pastaknyten med ricotta & spenat) samt en sås på fetaost och soltorkade tomater och till det lite ruccola & rött vin. Ikväll kommer även svärföräldrarna på besök, vi bjöd hit dem för att kolla fotbollen med oss! Det blir trevligt!

Tänkte bjuda dem på blåbärspaj med äkta vaniljglass. Det blir smarrigt :-) 

Imorgon håller vi tummarna för bättre väder och uppehåll så att vi kan åka ut i skogen och plocka svamp och ev lite lingon!? Hoppas att mina föräldrar följer med, pappa är ju "svampexpert" och utan hans sällskap känns det lite väl risky att ge oss ut :-) Då vet man aldrig vad som hamnar i korgen och vad som egentligen är ätbart :-)

Idag lyxade jag till det rejält och var inne på den lokala bokhandeln och köpte 3 inredningsmagasin. Kände att jag behöver lite inspiration och nya idéer och lite att läsa i regnet. Ska vid tillfälle krypa upp framför brasan och bläddra i dem!

Nu äre dags att koka upp lite pastavatten och laga den "avancerade" middagen ;-) Mitt GI-race verkar vara bortglömt i helgen, nya tag på måndag för nu ska jag bara njuuuuuta. 

Kram å Trevlig Lördagkväll!

M


Inga kommentarer: