28 september 2009


H Ö S T 






Hej!

Det har varit lite dåligt med uppdatering av bloggen på sistone, beror nog dels på fantasitorka men även på bristande ledig tid. Just nu är jag egentligen alldeles på tok för trött för att sitta och göra ett inlägg här men gör det ändå innan jag stupar i säng.

Har jobbat hela helgen och det har varit löningshelg och dessutom världens finaste höstväder för den som varit ledig. Lovely! Jobbat halva dagen idag och man kan lugnt säga att den varit intensiv och effektiv. Det märks att det börjar bli höst/vinter nu, betydligt mörkare på kvällarna och idag var det dessutom riktigt kallt ute, på vägen hem i bilen så regnade det så att det nästan övergick i hagel, det är ingen bra kombination tillsammans med mörker och en trött tjej som knappt kan koncentrera sig på vägen...önskar verkligen att det det kunde gå en buss eller ett tåg hem på kvällen, så att jag slapp ta bilen. 

På tal om bil, det går ju inte att undvika att tänka på en stundande vinter och vi är i full gång med att leta ny bil och byta bort vår nuvarande. Känner att jag behöver ha en mer vinteranpassad bil häruppe, som kan ta mig fram snabbt, sakta och säkert. Vi får se om vi hittar det vi söker, vi är ju rätt kräsna ;-) Imorgon ska jag i alla fall tvätta bilen och M ska montera dit vinterdäcken. Jag tänker vara förberedd och garderad för första halkan!

Imorgon har jag en "ledig" dag från butiken, känns lyxigt och välbehövligt. Ska försöka göra en del nytta men även njuta av ledigheten. Veckan ser annars fullspäckad ut med jobb, middag ute på onsdagkväll, invigning av gallerian, kundklubbserbjudanden och till helgen är det Rättviks Marknad.

Nu är det dags att sminka av sig och krypa ner i sängen!

Tjing!



1 kommentar:

Om mig sa...

hej, hur är det? I vilken butik jobbar du i? Här är det bra, börjar som sagt bli kallt nu. Om 20 dagar åker vi till thailand!! Det senaste på knappen är att vi flyttar i mellandagarna, ska bli kul. Förutom resan längtar jag tills braskaminen installeras på fredag!!Ha det så bra, hur går det missionshuset
? kram linda