22 oktober 2009


vita skönheter från IKEA







Ljusstake Björkefall, Blockljushållare IKEA PS Svavel, Vas Sockerärt & Karaffen Slom


Hej där! Här kommer ett litet livstecken från mig :-) Det duggar inte direkt tätt mellan blogginläggen.

För en vecka sedan så gjorde vi ett IKEA-besök för att inhandla det vanliga; ljus, servetter och annat som alltid slinker ned i de gula påsarna. Vi kollade även in lite möbler och annat som ska få fylla våra hus så småningom. Några andra mer oplanerade saker som landade i påsarna var alla fina saker här ovan! Älskar IKEA för deras enkla, smarta och stilrena grejer :-)

Ljusstaken Björkefall är verkligen superfin och den ska tydligen finnas i svart vilket var mitt första val, men på IKEA varuhuset fanns bara den vita, så den fick följa med hem istället (så länge). Blockljushållaren Svavel är riktigt snygg, maffig med stora, höga blockljus och användbar framöver, jag har just nu dekorerat den med granris. 

Dags för ny helg snart, imorgon är det fredag & löning, vilken klockren kombination! Och jag ska jobba hela långa dagen i butiken! Ser fram emot det och massa glada shoppingsugna kunder! På lunchen ska jag ta en repa på stan och kanske shoppa lite smått? 

Jobbar även hela helgen, så det blir inte mycket renovering för min del tyvärr. Är såå sugen på att måla, spackla och göra fint så att vi kommer någon vart. Men min snickare fixar det där och håller nog ställningarna ihelgen. Just nu håller han på med vår blivande brokvist/entré och vi står i valet och kvalet vilken ytterdörr vi ska välja, både form och kulör. Men har i alla fall bestämt oss för en Leksandsdörr.

Sen blir jag tyvärr ett år äldre på måndag så söndag kväll efter jobbet så blir det lite tårta och kalas för nära & kära!

Nu, SOVA SOVA SOVA!

Kram M


Inga kommentarer: