08 oktober 2009


Rufft är en skön kontrast till det vita






bilder b la från Living Etc

Vad snyggt det är med ruffa material till allt det vita! Det kan vara betonggolv, en mur med struktur, natursten, tegelstenar...oavsett vad så ger det ett helt annat liv i rummet och man plockar in en del av naturen och material med känsla i.

Jag tycker att det är riktigt snyggt och skulle gärna vilja plocka in mer sånt både i mitt och andras hem! Närmast ligger ett blivande hallgolv i vårt missionshus, där jag har planer på att lägga golvvärme och sedan gjuta ett betonggolv. Vill som sagt åt den lite mer industriella, ruffa känslan än vad ett traditionellt klinkergolv ger. Vi får se om allt blir som jag vill & hoppas :-)

Det kliar i fingrarna på mig när det gäller inredning, pyssel och fix just nu. Skulle kunna hålla på HUR många timmar som helst :-) Tyvärr räcker inte alltid tiden och pengarna till, men fantasin är det ingen brist på!

Har hopp om lite ledighet ihelgen så att jag hinner måla, spackla, slipa och göra fint lite här och där och kanske även hinna med ett besök på IKEA?

Idag har jag en "ledig dag" där jag bestämmer själv hur jag planerar mina timmar och vad som ska göras. Alltid lite lyxigt. Tänkte dock hinna avklara en del viktiga grejer, mycket pappersarbete, lite ritningar, lite skoluppgifter men när allt det är avklarat så tänker jag inta så mycket frisk luft som möjligt och ta en lååångpromenad. Hoppas på en solig dag!

Idag ska svärmor till en sierska jag tipsat om, håller tummarna för att jag inte skickat iväg henne i onödan och att hon får reda på det hon vill veta :-) Jag är nyfiken! och troligen för feg för att själv gå och spå mig, men man vet aldrig. Efter vad jag har hört så är jag lite sugen på att testa.

Nu ska jag ha världens bästa torsdag! Och den börjar med en STOR kopp svart kaffe :-)

Maria


Inga kommentarer: