27 augusti 2008

i bakartagen


Bild lånad från Leila bakar

varit uppe med tuppen imorse och precis avklarat både städning av huset & världens bakmarathon :-)
har egentligen aldrig tyckt om att baka men den senaste tiden har det blivit mer & mer och jag kan till och med tycka att det är riktigt roligt!
idag har jag bakat citronkakor, kolasnittar, sockerkaka med vanilj & citron och sist men inte minst en supersmarrig kladdkaka!

får frysa in det mesta annars kommer en och annan kaka slinka ner hela tiden :-)
inte bra för figúren direkt...

resten av dagen ska ägnas åt jobb, jobb, jobb. jag har i alla fall lyxen & förmånen att jobba hemifrån just nu. det är riktigt lyxigt men samtidigt så ser hela köket ut som ett kontor/bombnedslag med pärmar, papper, pennor, kataloger, dator, skrivare och annat som hör jobbet till.

supertrist väder ute, det regnar & är alldeles grått.

hoppas du har en skön onsdag!

1 kommentar:

Om mig sa...

Vad gott det låter!!! Man blir sugen på att baka själv, är också dålig på att ta mig tid att baka. Idag ska jag styrketräna för första gången på 3-år!! Jag kommer nog inte komma upp ur sängen imorgon..ha,ha. Annars är allt bra här! Kram linda