20 augusti 2008

höst = nystart

hösten brukar föra med sig en nystart oavsett om det gäller stora eller små förändringar. I mitt fall så kan man väl kalla dem för stora & så här långt känns det som om allt gått rätt.
det är först nu som det känns att vi har flyttat in "permanent" i vårt hus och börjar komma igång med vardagen och livet som ska ta form i vårt nya hem. i dagarna har vi äntligen börjat jobba för oss själva och vårt företag; H.O.M.E of dalarna. Mer om detta kan du läsa på http://www.homeofdalarna.blogspot.com/. Vi har massa spännande projekt framför oss!

Idag har jag även klarat en annan milstople i livet, klarade uppkörningen & är nu stolt innehavare av ett körkort :-) wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! gissa om det behövs för att kunna ta sig fram & tillbaka här på landet! är så lycklig!
ihelgen ska vi till sthlm och vår kära lägenhet som ska flyttas och städas ur. Den sista denna månad så hittar den nya ägare, snyft. känns liite vemodigt eftersom det varit vårt hem så länge men samtidigt väldigt skönt att lämna livet i storstan bakom sig.

ska även åka ner till sthlm nästa helg då det är Formex-mässan med massa intressanta saker att kika på! sen kommer Brolle hit till lilla Rättvik och ger en konsert som jag gärna vill se!

Hoppas vi får njuta av en härlig höst framöver...

Luften är hög & klar, det är mörkare på kvällarna och lämpligt för en massa ljus (som jag älskar) och man blir sugen på att vara ute så mycket som möjligt. just nu vill jag ut i skogen och plocka bär & svamp!

må så gott så länge!

2 kommentarer:

Om mig sa...

Grattis!!! Det är sån skön känsla när man klarat körkortet! Skönt att ni fick lägenheten såld. Skulle också gärna gå på Formex...inga biljetter över : )
Alla hälsar!

Kram Linda din trogne läsare

Om mig sa...

Hello again! Tycker det är jätte kul att få läsa vad ni håller på med, det är en dröm som en annan kanske gärna hade gjort. Spännande helt enkelt! Formex är ju bara för fackfolk...det är så himla trist. Lyckades komma in en gång och det var skit kul. Brolle är nog riktigt bra, han verkar vara en skön kille. Måste säga att det är inte riktigt detsamma utan dig på jobbet, du var alltid så glad! Hoppas champagnen smakar! Själv åker jag till Kista och kollar efter skor. Kramisar från mig!