28 februari 2008


igår var jag inne på den mysiga blombutiken lolodi och köpte blommor och lökar. det blev fina vita liljor som jag satte i en stor cylindervas men även en krokus som jag satte i den gröna zinkkrukan ovan. satte även ner två små lökar av annan sort i mitt stora svarta matteus fat.
genast blir hemmet lite mer levande och lite mer vårigt, även om det är lång väg kvar innan jag är helt nöjd med vårtemat hemma :)

lite trött på våra sandfärgade väggar i sovrummet och lite sugen på att måla om i en rosa/vit färg...tror det skulle bli fint mot vår vita säng och allt annat vitt hemma.

har även bett min alldeles egna snickare att skapa ett fint vitt skåp med förvaring till oss, istället för att köpa ett för tusentals kronor...vi får se om skåpet blir klart en vacker dag...

ihelgen ska vi äntligen upp till dalarna igen och spendera massa skön tid i stugan, jag vet att jag fortfarande har julen kvar där, och den måste ju städas bort nu.

ser fram emot att komma dit, tända brasa och njuta över ett glas rött ;)

trevlig helg!

Inga kommentarer: