08 mars 2008

idag köpte jag superfina videung/videkissar och satte i en stor vas! väntar fortfarande på min nya soffa...börjar bli lite hårt och trist att sitta på vardagsrumsgolvet. har äntligen kollat på färg idag. köpte 2 provburkar från alcro, en ljusblå nästintill vit (moln) och en ljusrosa.

tanken är att den blå färgen ska målas i klädkammaren och att den rosa ska målas i sovrummet. vi får se, förhoppningsvis sker förvanlingen redan nästa helg.

ska försöka fixa till det sista i lägenheten, så att den blir fulländad. behöver inhandla vita stolar till vårt ekbord, vita hissgardiner till alla stora fönster, vita tavellister som ska sitta i köket och förvara alla matböcker.

vi har ju en dröm och plan att så småningom flytta till landet och kanske starta eget...förra helgen kollade vi på ett potentiellt hus/lokal/kontor/butik :-) superfint men mycket renovering.
just nu drömmer jag om hur det skulle kunna bli och hur jag skulle vilja ha det. men än har vi inte vågat slå slag i saken...

jag hoppas drömmen - snart blir till verklighet :-)

har kikat på "andra chansen"/melodifestivalen ikväll, jag gillade Sibel och hennes fina ballad. Tror att det blir en svår final nästa lördag men det finns ju några klara favoriter.

nu är det natti natti, sov gott!

Inga kommentarer: