22 februari 2008


skönt med fredag igen och helg! veckorna går sjukt snabbt just nu och det känns mer vårigt för varje dag :) ihelgen ska jag äntligen beställa soffa till lägenheten, den gamla vita ikea soffan vi hade tidigare fick flytta upp till huset i dalarna och nu ekar vårt vardagsrum tomt här i stan....


det är verkligen svårt att hitta en soffa man gillar och som motsvarar det man vill ha...känns som jag har letat i en evighet men inget faller mig riktigt i smaken. nu har jag i alla fall bestämt mig (tror jag) för en ljus soffa från mio. den känns lite lantlig och lite gammaldags...

synd bara att det är leveranstid på 6-8 veckor.


under tiden så sitter vi på kuddar i vardagsrummet, inte riktigt lika bekvämt eller fint. blir lite svårt när det kommer besök, går ju inte direkt att ha mysiga tv-kvällar eller vinkvällar i vardagsrummet :)


snart kommer lönen oxå, då ska jag inhandla lite fräscha vårsaker. vill ha fina snittblommor, lite ljusare färger därhemma och ska tapetsera både sovrum och klädkammare.




Inga kommentarer: