22 oktober 2008

duka = en självklarhet hemma hos mig

Bilder på vännerna från härliga tillfällen väcker snabbt minnen och samtal, och är dessutom ett enkelt sätt att placera gästerna på, här med stöd av stora grankottar. Enklaste omtaget till servetten görs av remsa av lite styvare papper och två enkla snitt, Panduro har ett brett sortiment av mönstrade pappersark, 30 x 30 cm, ca 10 kr/st. Tablett i halvlinne, 250 kr, Svenskt tenn. Bestick från Guzzini/House of Hedda, 1 040 kr/24 delar. Vinglas Lilian, 129 kr, Villeroy & Boch, rökfärgade glas, 135 kr, Giarimi design. Ljuslyktor Kivi, 79–319 kr, Iittala.
bild från sköna hem

skönt med onsdag, de tyngsta dagarna är över & det börjar närma sig helg igen! onsdagar brukar ge lite lyxkänsla & vi brukar försöka lyxa till maten lite extra. oavsett när & vad som serveras så tycker jag att dukningen är halva grejen. jag klarar inte av att bara slänga fram porslin, bestick, en hög servetter & kastruller på bordet...det går bara inte.

  oavsett om det är fika/middag själva eller med vänner så ska både maten & dukningen alltid välkomna gästen. 

oftast är det den enkla dukningen den allra finaste, mycket vitt så klart :-)

eftersom det snart är min födelsedag så har jag bakat en del, och mer ska det bli. men inte ikväll...nu är det strax sovdags!

Inga kommentarer: