28 september 2008

kläder, men ingenstans att göra av dem

har i dagarna spånat & skissat för att hitta den perfekta lösningen för alla mina kläder. sedan vi flyttade hit till landet så råder det brist på förvaring. allting trängs tillsammans i små lådor, i en trång garderob eller i kartonger i något förråd.  jag behöver en fin & rymlig garderob men har egentligen ingen bra plats att bygga den på. 

så har måttat, synat & tittat i vilken vrå av huset den skulle passa bäst & hur den ska se ut. tanken är i alla fall att platsbygga den & få den precis som man vill ha den :-)

i veckan ska det tas ett beslut hur den ska se ut & vart den ska byggas, inhandlas material & sen får min snickare göra verklighet av mina idéer!

HEMNES Klädskåp
hoppas du har haft en underbar helg i solskenet, tog en skogspromenad igår & kan inte låta bli att njuta av alla vackra höstfärger & den höga, klara luften! 

1 kommentar:

Om mig sa...

Hello friend! Är verkligen sugen på att fixa massor just nu, om man bara hade obegränsat med stålar..ha,ha. Vår soffa kommer förhoppningsvis i nästa vecka, visar bilder i sånt fall. Vart kan jag hitta vaxdukarna från Greengate??? Vi hade det bra i Italien, fast det regnade varje dag och det var ganska kallt. Men det var skönt att komma bort ett tag. Snyggt med svart golv, ska verkligen försöka komma och hälsa på dig, kanske till marknaden i vår. Jag och Vera pratade lite om att det vore kul ifall vi tjejer kom och hälsade på dig!! Nästa fredag är det äntligen dags för den franska aftonen vi vann för ett bra tag sen, berättar ifall det händer ngt extra kul. Du vet väl att Kaffeknappen blev uppköpta av Nestle? Än så länge är det som vanligt, väldigt lite att göra på jobbet men jag ska inte klaga. Vi kanske kan försöka ses ngn gång ifall du kommer till stan, fast då har du väl massor med folk som vill träffa dig : ) .Ha en jätte bra helg, massor av kramar från mig