10 september 2008

blått blir svart

nu har jag verkligen tröttnat på alla blå & somriga inslag i inredningen, bort med blårandigt, bort med stjärntrycken, bort med sommarkänslan & in med lite mer höstkänsla!

så idag körde jag ett race härhemma, plockade bort allt som andades sommar & letade i lådor, förråd & gömmor efter något som känns mer höst, det är bra att vi har de fyra olika årstiderna här i sverige, då kan man lägga undan lite saker & sedan plocka fram dem & då känns allt som nytt igen!

jag valde att byta ut det blå mot svart, eftersom det mesta är vitt hemma hos mig så är det fint att bryta av med svart! jag älskar verkligen att kombinera vitt, svart & grått eller vitt, svart & beige! och så massa härliga zinkkrukor. har inget att plantera i dem just nu, måste iväg & inhandla höstblommor/dekoration att både ha inne & ute.

har ingen budget alls för inköp eller ny inredning, så man får ta det man har & oftast går det att göra stora förändringar men små saker. Längtar ändå tills jag kan köpa sänglampor för bättre läsbelysning, nya kuddar, plädar & annat som hör hösten till.

idag har jag även tagit reda på lite av den stora hög med äpplen som ligger i en kartong på verandan, det blev 2 härliga burkar med äppelmos smaksatt med kardemumma. Perfekt till morgongröten :-)

funderar även på i vilken ände vi ska börja med renoveringen av missionshuset, har i alla fall bestämt mig för att måla golvet i stora salen, idagsläget är det lackad furu men jag vill ha det mörkt, antingen mörkbrunt eller svart, sen e frågan om det ska vara matt eller blankt?
vad tycker du?

skönt med onsdag, onsdagar har blivit lite av en vilodag för oss, passar perfekt med lite andrum mitt i veckan. 

Må så gott.

  

1 kommentar:

Om mig sa...

Hejsan, snyggt med svart och vitt. Fina bilder! Längtar efter vår soffa, svart, som ska komma nästa vecka. Har fått vänta i 8 veckor på den så den är verkligen efterlängtad. Vill köpa nytt matbord+stolar, säng mm. Tittar runt på blocket för att kanske hitta ngt fynd..vi har kommit långt med altanbygget, ska ta nytt kort snart. Här nere regnar det hela TIDEN, så himla trist. Svin kallt på kontoret som vanligt. Annars har det inte hänt så mkt, har kommit i gång med träningen och det känns skönt. Jag skulle satsa på svart eller vitt golv i lokalen! massa kramar linda