10 november 2010

MORGONSTUND...







Bilder lånade från Sköna Hem


Morgonstund har guld i mun, brukar man ju säga och så är det nog faktiskt denna morgon :-)

Sitter nyvaken vid köksbordet, har precis ätit frukost och dricker morgonkaffet i sällskap av massa tända ljus, musik och kikar ut genom fönstret, och där händer det grejer redan så här tidigt på onsdag morgonen, det är snöyra ute och under gårdagen och natten så har det nog kommit drygt en decimeter eller två.

Det är full fart på fåglarna och Piff, Puff & Snuff, dvs våra ekorrar som hamstrar mat och den gamla mannen passerade precis, han som är ute på morgonpromenad VARJE morgon oavsett väder, han verkar vara en riktig krutgubbe han :-)

Nu är vintern här och det börjar faktiskt närma sig jul till och med, i går fick jag julcarvings så satte på julmusik och var SÅÅ nära att plocka fram mina hjärtljusstakar...men hejdade mig i sista sekund och insåg hur det varit tidigare år, har påbörjat julen lite väl tidigt och så har det slutat med att det känns lite tjatigt när det väl ÄR jul. Så får nog vänta ett litet tag till....fast det blir svårt :-)

Ovan visar jag bilder från ett repotage i Sköna Hem, det är en vinterhytte i norska Kvitfjell med fantastiskt mysig, ruff inredning som jag gillar! Dessutom har jag själv varit i Kvitfjell en gång i tiden och det var verkligen underbar natur och alla bodde jättefint i såna specialtimmrade stugor. Mysigt.

Men vi har det rätt mysigt härhemma oxå, och mysigare blir det när vinter och julinredningen flyttar in. La nyligen en order på H&M Home på lite juldetaljer, kommer nog redan nästa vecka så ser fram emot lite nya grejer.

Anledningen att jag har tid för ett blogginlägg idag är för att jag har 2 riktiga LYXDAGAR med ledighet! Hör å häpna!
Så igår var jag faktiskt mest bara ledig hela dagen, städade och pysslade hemma men ägnade knappt ngn tid åt jobb. Idag är det andra lediga dagen men idag kommer det bli lite mer jobb...går inte riktigt att lägga det åt sidan alltför länge.

Så dagen bjuder på BC-jobb, idag ska jag göra en julplanering för hela december, lägga julschema, årsschema, skriva anställningsavtal och göra en aktivitetsplan. Älskar ju planering, så det bör inte bli några problem att fylla de där dokumenten :-)

Sen ska vi till kund och gå igenom ett kommande jobb för företaget, en total home makeover kan man väl säga att det ska bli :-) Ska bli spännande att kika på alla rum och se möjligheterna till förändring. För där ska det ske stora förändringar, för kunden har ett hem som stått likadant sedan det byggdes på 70-talet.

Annars händer inte mkt spännande, jobbar mest hela tiden. Men i lördags hade vi tjejkväll hemma hos mig och vi hade en toppenkväll med god mat, trevligt sällskap och massor att prata om som alltid! Har dessutom ledig helg denna helg, så har fritt fram att göra något skoj då. Det lutar åt renovering av vårt sovrum, och det behövs verkligen få ett lyft nu!

Nä nu får det sluta snöa, har fortfarande inte några vinterdäck på bilen eftersom leverantören verkar ha stora problem att leverera däcken i tid. Så idag ska jag ringa runt och jaga däck och be om REKORDSNABB leverans! Nu är det bråttom!

Hoppas ni har det mysigt och kan kura inomhus i värmen, denna snöyriga dag!

Vi hörs!

Kram M

Inga kommentarer: